Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Maja - 8 maj 2015 20:22

I mitt kylskåp står det en flaska champagne. Flaskan står där och väntar på den dag då H får ett positivt besked som han har väntat och hoppats på länge. Flaskan ska få stå kvar och vi ska öppna den ihop den dagen då detta beskedet kommer, för det kommer att komma. Det finns säkert de som ser detta som förnekelse. Att jag inte accepterar det val han har gjort. Jag accepterar det och jag sörjer det. Men jag tänker fortsätta hoppas på att vi en dag kommer dela den flaskan champagne ihop och glädjas över att ett besked som är oundvikligt. Tills den dagen är där tänker jag glädjas över alla andra stunder i mitt liv. Jag tänker njuta, jag tänker skratta och jag tänker hitta den glada tjejen som har gått och gömt sig för en stund. För varför ska jag tänka att H inte kommer vara en del av mitt liv? Det är en tanke som gör mig ledsen och om jag tänker så är det också så det kommer att bli. Därför väljer jag att tänka att en dag står vi där och skålar i champagne. Den dagen är jag en stark tjej som mår bra i mig själv och som vet att jag inte kan vara beroende av andra för att känna mig älskad - jag älskar mig själv.

#tro #hopp #kärlek

Av Maja - 8 maj 2015 15:04

Idag känner jag mig stolt! Jag har under de senaste dagarna gjort val som är bra för MIG. Jag har under ca ett års tid utfört tvångshandlingar. Genomför jag dem inte får jag en ångestkänsla i kroppen. Jag har valt att vika mig för den här känslan och därför utfört handlingarna samt lagt till nya. De senaste dagarna har jag valt en annan väg. Idag lämnade jag hemmet och det enda jag gjorde var att låsa dörren. Det här är en stor bedrift för mig! Samtidigt som jag bestämde mig för att jag styr i mitt liv så bestämde jag mig också för att inte skämmas för den situationen jag just nu befinner mig i. Jag valde att att berätta för min chef om där jag är idag. Det var en otrolig lättnad och hon visade stor förståelse för det som jag går igenom. Hon sa också till mig att jag alltid är så sprudlande och att hon förstår att det då måste kännas jobbigt att känna sig orkeslös stundtals. Hon satte fingret på spiken. Jag har en bild av mig själv som glad och positiv och det är så jag har velat uppfattas av andra. Därför har jag nog inte helt velat acceptera att jag inte mått bra den senaste tiden. Jag har inte velat acceptera att jag är någon annan än den glada och positiva tjejen. Jag har snarast känt mig förolämpad när någon påstått något annat. Jag har också visat en bild utåt som inte stämmer med hur jag mår. Jag har med andra ord inte tänkt på det viktigaste - att visa för mig själv att jag är glad. Nu accepterar jag att jag inte är på topp. Jag kan förstå varför jag känner mig ledsen och orkeslös. Däremot väljer jag att ta ansvar för situationen och att skapa en ny verklighet. För varje timme och för varje dag som går så närmar jag mig målet. Därför känner jag mig idag stolt över allt jag har åstadkommit hitills. Jag ser de förändringar som har skett och jag känner redan att många saker som jag tidigare har sett som uppförsbackar nu börjar plana ut till raksträcka.

#stolt #stark

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


34-årig tjej som bor i Göteborg och skriver om tankar och val i livet. En blogg som framförallt har i syfte att vara till för min egen skull. Kan andra inspireras av mina tankar så är detta ett plus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards