Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Maja - 13 maj 2015 23:31

En sak jag arbetar med är att inte agera på mina impulser. Jag har lätt för att agera direkt när en känsla ploppar upp inom mig. Idag ville jag tillexempel höra av mig till H direkt när jag fick höra de goda nyheterna om det eventuella jobbet. Han vill dock inte ha någon kontakt just nu då det inte gynnar honom i hans process. Istället för att skriva till honom kunde jag använda mig av bloggen. Det blir som en mellanhand och istället för att agera ut mina impulser till människor som inte behöver dem så agerar jag ut dem här istället. Jag får en möjlighet att tänka igenom mina tankar och sätta ord på dem på ett annat sätt. För mig är det en bra övning att inte agera direkt på alla impulser.

Många gånger när jag får ett SMS eller ett mejl så känner jag att jag vill svara direkt. Många gånger skickar jag iväg ett svar som inte blir helt rätt eller som jag ångrar. Vem kräver att jag svarar direkt? Min övning nu är att lägga undan telefonen tills dess att jag känner mig redo att svara. Jag tänker ta tiden att tänka efter för min egen och för andras skull.

Av Maja - 13 maj 2015 14:47

För några veckor sedan var jag och hade ett samtal med en chef på en arbetsplats som jag tagit sikte på. Vid tillfället hade de ingen tjänst men mycket kunde hända inom det närmaste som skulle kunna ändra på detta. Mötet kändes riktigt bra och jag tyckte verkligen om tjejen jag träffade. Arbetsplatsen känns spännande, utmanande och helt rätt i förhållande till vad jag skulle vilja arbeta med. Idag fick jag ett mejl och hon vill träffa mig nästa vecka för att ställa en del kompletterande frågor    Känns fantastiskt roligt och jag är stolt över att ha fått komma vidare i processen. I övrigt så njuter jag av att ha fått äta en god lunch ihop med min syssling och att jag snart ska få träffa min bästa kompis och fira in några dagars ledighet. En bra onsdag på alla sätt och vis   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


34-årig tjej som bor i Göteborg och skriver om tankar och val i livet. En blogg som framförallt har i syfte att vara till för min egen skull. Kan andra inspireras av mina tankar så är detta ett plus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards