Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Maja - 14 maj 2015 13:19

Min kropp: Jag är stark och fast i kroppen. Jag har ett bra flås och en kropp som orkar allt jag tar för mig. Jag är smidig och väger 57 kg.


Min personlighet: Jag är sprudlande, jag är lugn i mina beslut, jag är lycklig, jag är full av energi, jag är omtänksam mot mig själv och mot andra, jag är ordningsam, jag är spontan, jag är trygg. Jag är modig.


Mitt sociala liv: Jag har  många vänner omkring mig som jag träffar ofta, jag har personer som ställer upp för mig och som jag ställer upp för. Jag spenderar gärna en kväll med mig själv. Jag sätter stort värde på vänner och familj. Jag har ett par vänner som står mig riktigt nära. Jag har en pojkvän i mitt liv.


Materiellt: Jag bor i en lägenhet med balkong i Göteborg. Jag har alla saker jag behöver i form av cykel, kläder, möbler etc. Jag har köpt en ny säng och då och då unnar jag mig ett fint klädesplagg.


Intressen: Jag tränar ca 4-5 dagar i veckan, jag umgås med vänner, jag reser, jag går på konserter, jag åker skidor,  jag går ut och äter och jag läser en massa böcker. Personlig utveckling är ett annat intresse. Jag hittar på mysiga saker ihop med min pojkvän.


Mitt arbete: Jag har bytt arbetsplats och arbetar med utvecklingsfrågor som rör utbildning. Jag håller till i fräscha lokaler och har min egen arbetsplats. Jag har trevliga kollegor som jag trivs med. Jag har stimulerande arbetsuppgifter som får mig att utvecklas.


Kärlek: Jag har en pojkvän som jag är förälskad i. Detta är en kille som är stark med båda fötterna på jorden. Han är rolig, omtänksam, sportig, snygg och han har precis som jag många vänner som han gillar att umgås med. Vi gillar att umgås med människor och vi gillar också att hitta på mycket roliga och mysiga saker ihop. Han är kärleksfull, fysisk och tycker om att kramas. Vi ger varandra frihet och vi har stor tillit till varandra.


#drömmar #framtid

Av Maja - 14 maj 2015 12:24

Idag längtar jag efter honom! Det är underbart väder ute och jag skulle vilja spendera dagen i solen ihop med honom. Jag skulle vilja gå och promenera och prata med honom, jag skulle vilja ligga på en filt och bara vara med henom, jag skulle vilja köpa massa go mat och grilla tillsammans med honom, jag vill höra hans goa röst och hans goa skratt. Framförallt så skulle jag vilja vara i hans famn och känna hans värme. Jag längtar inte efter någon utan jag längtar efter honom. Det krävs en himla viljestyrka att inte lyfta luren och ringa honom och säga hur mycket jag saknar honom. Jag kan dock inte övertala honom att känna samma sak för mig som jag gör för honom. Jag kan bara ha tilltron till att det som fanns där en gång kommer att komma tillbaka. Jag kan bara fortsätta leva mitt liv på allra bästa sätt och se lycka i alla små ögonblick. Jag kan bara önska att han har det bra och att han mår bra & är lycklig.


Jag kan bara acceptera att idag längtar jag och det gör ont - det får göra ont.


#Längtan

Av Maja - 14 maj 2015 10:12

Senare idag ska jag publicera visionen av mig om ett år. Tanken med visionen är att jag skapar bilder av mig själv som sedan omedvetet kan påverka mig. Utifrån ett antal rubriker föreställer jag mig var jag befinner mig om ett år. Återigen kommer vi tillbaka till lagen om attraktion. Genom att jag tydligt visualiserar vad jag vill ha så kommer jag även attrahera dessa saker. Jag har använt mig av rubrikerna: Min kropp, Min personlighet, Mitt sociala liv, Materiellt, Intressen, Mitt arbete & Kärlek. Jag har suttit här i lugn och ro under förmiddagen och tagit en rubrik i taget och verkligen funderat och sett bilder över hur jag vill att det ska se ut. Nu ger jag mig snart ut i solen ett tag och senare iväg till gymet. Efter detta kommer jag gå tillbaka till min lista för att se vad jag känner inför den då. Sen kommer den publiceras här. I min lista har jag inte valt ord som; inte, om bara, måste, borde och skall. Jag skriver istället om ett år har jag, om ett år gör jag, om ett år är jag.


En underbart blå himmel visar sig idag. Nu ska det bli skönt att få komma ut och känna värmen ifrån solen. Det ska också bli skönt att känna hur stark min kropp är och hur mycket jag orkar. Ledig torsdag öppnar många möjligheter. Så härligt att ta dagen som den kommer och göra det som känns rätt och riktigt för stunden.

#målbild

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


34-årig tjej som bor i Göteborg och skriver om tankar och val i livet. En blogg som framförallt har i syfte att vara till för min egen skull. Kan andra inspireras av mina tankar så är detta ett plus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards