Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Maja - 6 juni 2015 20:13

Det är så himla viktigt att göra det som känns rätt för en själv. Jag har alldeles för många gånger lyssnat på vad andra tycker jag borde göra eller vad samhället tycker jag borde göra. Är det en lärdom jag tagit med mig från den senaste månaden så är det att fatta egna val och beslut utifrån vad jag vill göra. Ibland tror jag att vi tjejer är lite för snabba med att ge tips och råd till varandra. Vi gör det för att vi vill vara snälla och för att vi vill hjälpa. Men dessa tips och råd kommer ifrån vår egen verklighet och går kanske inte alltid att applicera på någon annans eftersom vi ju är olika individer. Att finnas där och bara lyssna kan vara nog så bra.

I helgen har jag lyssnat på mitt hjärta. Jag behöver vila och jag behöver ta vara på mina vänner. Jag var därför på en AW med tre goa tjejkompisar igår. Jag drack Cola och lättöl och vaknade pigg i morse. Jag cyklade och träffade en vän jag inte träffat på länge. Vi hade en supermysig dag! Nu har jag landat på soffan och njuter av en kväll i mitt eget sällskap!

Idag, på Sveriges nationaldag, är jag även tacksam över att bo i ett land som Sverige. Det är ett vackert land som har gett mig möjligheten att själv välja min framtid. Här finns fel och brister men idag väljer jag att se alla möjligheter som finns här och allt det vackra.

Presentation


34-årig tjej som bor i Göteborg och skriver om tankar och val i livet. En blogg som framförallt har i syfte att vara till för min egen skull. Kan andra inspireras av mina tankar så är detta ett plus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards