Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Maja - 10 juni 2015 22:37

Sommaren är här :) Jag cyklar hem och det är helt ljuvligt med alla dofter, värmen, färgerna och ljuset. Allra mest frihetskänsla känner jag när jag får stå på en alptopp. Men en dag vid havet på västkusten är också svårslaget. Naturen är helt fantastiskt vacker. Här finns det mycket energi att hämta.

#natur #energi

Av Maja - 10 juni 2015 21:30

En 17-årig flicka är försvunnen, en elevs pappa har gått bort i cancer, två trettonåringar har dödat en man. Helt plötsligt känns ens egna problem relativt futtiga. Alla måste såklart utgå ifrån sig själva. Det som kan ses som ett hinder av en person kan av en annan person uppfattas som ingenting. Alla har rätt att känna och tycka precis hur man vill och ingen annan kan säga till dig hur du ska tycka eller må. Men ibland tror jag att det kan vara bra att stanna upp och fundera över hur farligt ditt problem verkligen är? Att stanna upp och vara tacksam över allt som du verkligen besitter. Berätta för dem som du tycker om och älskar vad de verkligen betyder för dig. Jag har ibland en förmåga att ta människor för givet. Jag förväntar mig att de ska förstå att de är viktiga för mig. Det gör de kanske också, men ibland kan det vara väldigt glädjande att få höra de där orden. I tider där det händer så mycket skit, se till att vara tacksam och värna om de som betyder mycket för dig. Gör de sakerna som får dig att må bra och omringa dig av människor du tycker om. Ta vara på varje ögonblick och gå inte emot din egen vilja. Ta chanser och släpp rädslan. Älska så mycket du bara kan! Livet är alldeles för värdefullt för att kastas bort på saker som inte gör dig lycklig.

Presentation


34-årig tjej som bor i Göteborg och skriver om tankar och val i livet. En blogg som framförallt har i syfte att vara till för min egen skull. Kan andra inspireras av mina tankar så är detta ett plus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards